5 Mar 2012

5 perkara yang anda rasa pelik didalam hubungan tetapi sebenarnya tidak


Mungkin kadang-kadang anda akan berasa pelik terhadap sesuatu perkara yang berlaku didalam hubungan anda. Tetapi perkara itu sebenarnya dihadapi oleh semua pasangan. Jadi apakah perkara yang anda rasa pelik didalam sesuatu hubungan tetapi sebenarnya tidak?

Layanan- Masalah ini biasanya dihadapi oleh wanita dimana pada awal hubungan layanan pasangan mereka kebiasaannya amat baik dan romantik. Tetapi ia akan menjadi semakin dingin apabila hubungan telah menjangkau satu jangka masa yang panjang. Perkara ini adalah sesuatu yang normal, apa yang lebih penting adalah tentang bagaimana pasangan menangani masalah ini.
Penipuan- Setiap pasangan pasti akan pernah menipu atas sebab-sebab tertentu. Mungkin mereka terpaksa menipu untuk menjaga maruah diri sendiri ataupun orang lain, atau mereka dengan sengaja berniat untuk menipu anda. Penipuan adalah perkara normal didalam sesuatu hubungan, tetapi apa yang pelik adalah tahap penipuan yang mereka lakukan.
Jatuh hati terhadap orang lain- Sememangnya adalah fitrah semulajadi manusia mempunyai perasaan dan akan membuatkan mereka jatuh hati terhadap orang lain. Ia sememangnya suatu perkara yang tidak dapat dihalang. Tetapi apa yang lebih penting adalah tentang bagaimana cara untuk mengawal perasaan mereka. Sesuatu perkara yang dilakukan yang terlalu mengikut perasaan tanpa pertimbangan akal yang waras biasanya akan menghasilkan satu keputusan yang merugikan.
Tabiat buruk- Setiap manusia pasti mempunyai tabiat buruk yang menyebabkan orang lain tidak selesa termasuk pasangan mereka sendiri. Sekiranya anda sudah memilih untuk hidup berpasangan, anda semestinya sudah bersedia untuk menerima perkara ini dan tahu cara untuk menanganinya. Bukannya merungut terhadap perkara pelik yang ada terhadap pasangan. Anda perlu ingat bahawa bukan anda sahaja, malah semua pasangan perlu menghadapi masalah ini.
Perhatian- Sekiranya pasangan anda memberikan lebih perhatian terhadap keluarga berbanding diri anda sendiri, ia bukanlah suatu perkara yang pelik. Terutamanya terhadap lelaki dimana mereka perlu memikul lebih banyak tanggungjawab berbanding wanita.
info : top5reason

1 komentar so far


EmoticonEmoticon