15 Nov 2011

BILA LELAKI BETUL2 SERIUS DALAM PERCINTAAN


Bila lelaki betul2 serius...kecantikan kamu diketepikan…keikhlasan kamu diutamakan... Apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya. si dia akan sentiasa menghantar sms..wlpun x diblas..ini tnda si dia sentiasa memikirkan kamu… 

Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya.. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. Tidakkah kamu terharu melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi kamu. Itu membuktikan cintanya begitu kuat buatmu.

Sentiasa menghiburkan hati kamu dikala gundah...

Sentiasa bersungguh melakukan sesuatu untuk kamu.. .Jangan kamu anggap teman lelakimu seorang yang kuat membebel Sekiranya setiap masa dia cuba memberi kamu nasihat.
Ingat, nasihat bermaksud mengingati. Jika sudah sayang, macam-macam akan kamu fikirkan termasuklah bimbang akan kehilangannya. Begitu juga jika teman lelakimu menyatakan dia selalu memikir dan risaukan kesudahan hubungan kamu.

Ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana untuk menyelamatkannya dari berakhir begitu sahaja

Ada juga lelaki yang cepat berasa sensitif dan mudah marah sekiranya apa yang diperkatakannya tidak diambil perhatian, lebih-lebih lagi dari orang yang dia sayangi. Baginya kamu bersikap acuh tidak acuh.

Hal ini boleh menimbulkan perasaan cemburu meluap-luap, tambahan pula sekiranya kamu boleh menjadi pendengar setia apabila berdampingan dengan orang lain.

Pasti dia merasakan dirinya tidak berguna pada kamu.. Lucu tapi hakikatnya begitulah apabila teman lelakimu berperangai tidak ubah seperti anak-anak kecil semata-mata untuk mendapat perhatian daripadamu.

Si dia mahu bermanja dan inginkan kekasih hatinya melayannya lebih daripada orang lain yang pernah kamu sayang. Kalau dia merajuk hati, sesekali cubalah untuk memujuknya.

Kamu hadapi masalah dan orang pertama yang datang membantumu adalah teman lelakimu. Tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan rasa bertanggungjawab untuk membantu.

sekiranya teman lelakimu sentiasa bertanyakan soalan yang sama, “you masih sayang i?”, jangan anggap itu satu persoalan yang membosankan. Itu tandanya si dia tidak mahu kasih sayang kamu kepadanya menjadi luntur.

Sebab itulah, kalimah tersebut sentiasa diulang-ulang agar kamu tahu betapa si dia sentiasa mahu kamu ingat diri kamu sudah dimiliki olehnya.. Tidak suka kamu memakai seksi...kerna tidak suka kamu diperhatikan lelaki lain wlpn berlengan pendek...

Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-luap. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga.

Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya. Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengannya.

Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.

Dia tidak suka kamu keluar malam…tanda ingin menjaga pandangan org terhadap kamu... Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.

Dia tidak suka ada lelaki lain mendekati kekasihnya.

HARGAILAH Lelaki dan terimalah mereka seadanya…. Berilah diri kamu peluang untuk kembali mencintai seseorang yang bergelar LELAKI..

14 komentar

tq..sesungguhnya gua antara yang ditinggalkan....seperti yang anda bahaskan diatas....

terima kasih...

hurmmm susah nak dpt lelaki mcm ni...jempot singgah belog acu k

aku jadi macm nie..namun sebaliknya yg aku terima....kenapa?
jemput singgah blog saye k

tak semua lelaki seperti yg kita sangkakan kan ? memang ada lelaki yg mencintai seseorang wanita dengan sepenuh haty dye tapy bukan lah semua . sy mempunyai lelaki yg paham akan sy tpy kisah niy sangat sempurna bgy sy :') adakala sy berkata kpd sahabat sy bahawa sy takut tok kehilangan sye tpy apakan daya , hubungan kami agak slow sekarang . tpy wanita , hargailah lelaki itu selagy mereka ada disamping kita :) indahnya hidup jika kita saling menghargai :')

ak x sangka2 ak cm nie... tp siyes cakap pmpn x nampk laki cm nie mlen kan pmpn uh da khilangan laki cm nie... ak cakap bdasar kan pgalaman.. :)

betol2x..setuju banyak-banyak..hihihi :)

waaahh..btol2 same la..mcm mne la nk atasi laki yg jelez ni..

bila terbaca post ni...teringat ex sy yg sudah berkahwin dan baru je timang cahaya mata bsma perempuan yg dinikahinya slpas kami putus....sy mnyesal sgt sbb terlalu baran dan bksar dgn dia...smua yg ada dlm post ni...smua ciri2 tu ada pada dia...susah nak dpt btemu pengganti spt dia lagi...lelaki yg menangis demi kekasihnya...sedih sgt...saya menyesal...kalau lah dapat putar balik ke waktu dlu.....

Haha love this posted. Alhamdulillah. Bf ad ciri ciri mcmni :) yg paling terharu dia sanggup nges demi kite.

hehe bf sya de ciri2 di atas , suka membebel wp hakikatnya dy nasihat dan sya suka men2 , haha . pastu majok , manja , gedik semua de . Klu dgr dy gelak / tgk dy senyum , rse tenang cgt . Hope jodoh kami panjang n kekal ♥

Dia ad suma ciri2 tu...alhamdulillah :)


EmoticonEmoticon