29 Oct 2011

Tanda-tanda Angau :)




Penyakit angau akan menyerang sebaik sahaja seseorang itu berjumpa dengan orang yang disukainya, sama ada cinta pandang pertama ataupun dia yang sudah memendam lama perasaan tersebut. Simptom-simptom penyakit angau ini boleh dilihat dengan jelas melalui tindakan seseorang itu. 


1) Sukar Melelapkan Mata
Biasanya kamu jarang mengalami masalah tidur. Namun sejak bertemu dan berkenalan dgn si dia, ingatan kamu kepada si dia kian menebal hingga menganggu tidurmu. Bak kata pepatah cinta, makan tak kenyang, tidur tak lena and mandi tak basah. 
Ha.... ini yg kamu alami.

2) Berdebar
Perasaan kamu sentiasa berdebar-debar setiap kali bertembung dgn si dia. Lidah jadi kelu tidak berkata. Tidak semena-mena, kamu jadi kelam kabut dan menggelabah apabila si dia menghampirimu.

3) Ambil Berat
Kamu semakin berminat utk ambil tahu tentang latar belakang dan perkembangan si dia. Kamu tekun mendengar cerita mengenai si dia dan sering bertanya tentang si dia dari kawan-kawannya.

4) Gelisah
Sehari tidak bertemu hati mula gelisah dan menganggu konsentrasimu. Kamu sentiasa tercari-cari kalau-kalau terlihat kelibat bayangnya.

5) Termenung
Biler tidak melakukan sesuatu, kamu lebih suker menghabiskan masa dgn termenung. Di mata kamu hanya terbayang-bayang wajah si dia dan sentiasa membayangkan kamu berada di sampingnya.

6) Cemburu
Kamu mula cemburu apabila si dia melayan orang lain termasuk kawan2 si dia. Jika diikutkan hatimu, biarlah si dia melayan kamu seorang sahaja. Sikapmu ini begitu ketara sehingga disedari kawanmu sendiri.

7) Rindu
Kamu tidak dapat mengawal perasaan. Setiap saat kamu pasti terdengar sayup2 suara si dia di telinga. Yang dipandang pula terbayang wajah si dia. Lebih teruk lagi apabila kamu tersenyum seorang diri apabila mengingatkan kamu tentang si dia.

8) Defensif
Kamu melakukan pembelaan mengenai si dia. Pantang orang lain salah cakap or sekadar mengusik, kamu dengan seriusnya akan mempertahankan si dia. Kamu bersikap defensif kerana hatimu tertutup melihat kelemahan si dia.

9) Mudah Salah Sangka
Kamu mudah berasa hampa dan kecewa jika permintaan kamu tidak dipenuhi si dia. Kamu anggap si dia tidak memberi perhatian kepada kamu sedangkan ada agenda lain yg si dia perlu penuhi.

10) Sanggup Berkorban
Kamu sanggup bersusah payah melakukan semuanya utk si dia. Misalnya tanpa diminta, kamu bersedia menjadi pemandu peribadinya mahupun orang suruhannya.

11) Emosional.
Emosi adalah pencetus perasaan. Orang yang angau secara tiba-tiba akan menjadi terlalu sensitif. Pantang ada orang yang mahu memburuk-memburukkan orang yang disukainya, mulalah nak menarik muka dan bertengkar. Saat itu mereka akan menjadi pelindung yang agresif dan dalam diam mereka akan mengikuti perkembangan orang yang diminatinya melalui pelbagai medium, sama ada melalui teman rapat mereka ataupun menjadi stalker bersiri di fesbuk.

12) Menjadi terlalu mengharap.
Salah satu tanda paling kritikal orang yang diserang angau adalah sentiasa menanti sesuatu yang tak pasti. Misalnya anda menanti sms, call, atau pun message di FB daripada orang yang anda suka. Kebiasaannya mereka tidak akan mengheboh-hebohkan tabiat ini kepada rakan-rakan mereka kerana khuatir mereka akan diejek. Tips untuk mengatasi masalah ini mudah sahaja, apa salahnya jika anda hantar sahaja sms atau message kepada mereka hanya sebagai kawan ataupun anda menegur mereka di mana-mana jaringan sesawang. Usah risau kerana tiada siapa akan mengesyaki anda. He he he..

13) Tiba-tiba menjadi semangat.
Melalui pengalaman, penyakit angau akan membuatkan seseorang itu menjadi semakin bersemangat. Andaikan anda seorang yang pemalas nak meninggal dunia untuk pergi ke kelas di pagi hari, kemudian suatu hari anda jatuh cinta dengan seorang gadis yang sekelas dengan anda, tanpa berfikir panjang, anda berubah menjadi seorang lelaki yang rajin untuk ke kelas malah berubah menjadi seorang yang kuat study. Perubahan ini merupakan tanda-tanda anda diserang angau kerana sebenarnya anda mahukan perhatiannya, dalam nada yang lain sekadar mahu menunjukkan yang anda ni seorang yang berdisiplin.



Info : facebook 

7 komentar

okay , saya tak angau , haha .

betul-betul....memang semuanya yg di nyatakan itu betul belaka.....

TERASE GHILER!!!

nk share boley x?..best la....

Robot Terkena Angau Tak ????

saya pun

siyes aq pun angau rase cm doki2 giler


EmoticonEmoticon