21 Oct 2011

Sayangnya Allah Pada Wanita


Siapa kata jadi perempuan tu SENANG?
Nak kena tutup sana, tutup sini
Tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising
Perempuan, stoking pon kena pakai
Cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari
Komfem x tahan bertutup semua
Tapi, perempuan cool jek
Tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan?

Siapa kata jadi perempuan tu senang?
Tiap2 bulan, mesti ada penyakit
Nak pergi kelas pon susah
Kalau boleh, masa tengah jalan tu nak jek meraung sbb sakit
Cuba tengok budak lelaki , selamber jek
Kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit
Tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive jek
Tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit
Hebat kan perempuan?


Siapa kata jadi perempuan tu senang?
Hati ni Allah jadikan lembut betul
Cepat jek sensitif
Cuba tengok orang putus cinta
Selalu perempuan yg paling susah nak lupa
Lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru
Cuba pergi wayang tengok cerita hindustan



Siapa yg paling teruk menangis?


Perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi
Lembut tak lembut hati perempuan
Tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengkagumkan lelaki
Hebat kan perempuan?


Disebabkan susahnya nak jadik perempuan ni lah, ramai perempuan yg merajuk Dengan Allah
Diorang cakap, Allah x adil


Kenapa Allah lebihkan lelaki?
Kenapa perempuan kena dengar cakap suami?
Kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami?


Padahal jadi perempuan tu sangatlah susah
Bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan
Dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni, ramai perempuan2 kat luar sana yg bebel
Diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, 'lelaki x payah tutup pon'
Diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki




Diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati


Kesian kan kat diorang?
Disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, 
diorang sanggup rosakkan diri diorang
Diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil


Persoalannya sekarang
Betul ke Allah x adil dengan perempuan?
Betul, syurga perempuan terletak di bawah kaki suami
Tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa Kalau bukan kaki ibunya?
Betul, isteri kena ikut cakap suami
Tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya.


X adil lagikah Allah pada perempuan?
Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan
Untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya
Kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri
Cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu
Tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki
Bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu
MashaAllah, hebatnya perempuan kan?


Kenapa perempuan hebat? sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat


Cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio
Banyak lagu pasal perempuan kan?
Contohnya macam lagu SUMAIYYAH,
Jarang kita dengar lagu pasal lelaki
Sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, sampai perempuan dikasihi macam Tu sekali dekat dunia


Tengok pula, bila seorang lelaki berjaya...
Orang akan cakap:
'Disebalik kejayaan seorang lelaki terdapat seorang perempuan di belakangnya'


Kita x pernah dengar orang cakap:

'Disebalik kejayaan seorang perempuan terdapat seorang lelaki di belakangnya'
Kan? Hebat x Allah jadikan perempuan tu?


Masih x adil lagikah Allah dekat perempuan?
Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan
Sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni
Perempuan senang nak masuk syurga



Tengok hadis ni:
"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."
(Hadis Riwayat Ahmad)


X adil lagikah Allah dekat perempuan?
Oh perempuan, sedarlah
Betapa sayangnya Allah dekat kita
Betapa cintanya Allah dekat kita
Tapi, kenapa kita nak rosakkan diri kita kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah?


Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia
Bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan
Dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah
Kesiannya dekat kita kalau kita tolak untuk jadi seindah hiasan kan?



♥ Sekadar Perkongsian bersama =)


~ Wahai kaum adam.. Hargailah wanita yg sentiasa berada disisimu.. Bimbinglah dia, Kalau silap langkahnya, Adam pun turut dapat nama di akhirat kelak.. Adam tegur Hawa dengan cara yang baik dan kena dengan caranya.. Didiklah dia menjadi wanita solehah krn dia adalah dari tulang rusukmu.. Lindungi dia dari fitnah dunia.~


Bukankah Hawa dicipta daripada tulang rusuk Adam untuk disayangi dan dilindungi

13 komentar

no comment memang sah betul... untung betull jadi pompuan tapi nak untung tu kene la berkorban.. sanggup beranak, sanggup bersusah, sanggup berkorban, bukan untung datang bergolek atas riba..

subhanallah
mmg kaseh Allah kat pompuan tu tinggi. tp kita kena jugak hormati laki.. pompuan jugak jgnlah sia2 kan kaseh Allah kpd kita..

indah ciptaanNya, masin2 ade kelebihan dan kesitemewaan

yela-2 , pompuan je betol . laki sume salah .

bgus3 la bl0g ni... saia suka l0rh..

^_^

minta share ea :)

wahh.. thanx untuk blog ini...bru saya pham bgaimna ssahnya mnjadi makhluk yang bernama perempuan ini....hmmmm

subhanallah......Allah itu maha mengasihani lagi maha penyayang..... semua disayangiinyaa...lelaki dan perempuan sama jaa kasih Allah ituu padanyaaa....hihi...jgn nak jadi guru sampai bkata2 dgn hadis n Quran tanpa berguru...guru sy bkata sesiapa yg tiada berguru tentang ilmu agama n untk bcakap2 pasal agama maka gurunya ialah SYAITAN IBLIS LAKNATULLAAHI ALAIHIM...wallaahu a'lam......

thanks for this blog!! ayat2 dalam post ni dah pujuk aty saye supaya ttak cemburu ngan lakiy lagy

Salam
klu bleh..cuba masukkan bnyk hadis yg berkaitan dgn ayat2 yg ditulis...barulah org baca akan bertmbah keyakinan...tkut nnti ad org yg was-was dgn kata2 tue...even nmpk baik...tpi...mnalah nk tahukan ad yg tidak menepati al-Quran or Hadith...
thanx...

waalaikumussalam kepada yg bertanya.. saya minta maaf kerana hadis-hadis yang berkaitan tidak disertakan sumber. seperti yang diketahui saya hanya berkongsi ilmu dan selepas ini saya akan cuba berhati-hati tentang perkara ini.yang baik itu datang dari allah dan yang buruk itu datang dari diri saya sendiri. insyaallah selepas ini saya akan berhati-hati. terima kasih pada yang bertanya.

haha btl ak sbgai kaum lelaki kna lindungi korang semua terbaik


EmoticonEmoticon